מטרת המסלול ומשך הלימודים

החוג למדיניות ציבורית

מסלול מובילי מדיניות 
תואר שני

מטרת המסלול

מסלול ללא עבודת גמר
להכשיר להובלת תהליכי מדיניות ראויים בישראל

הבעיות העומדות בפני קובעי מדיניות בעשורים האחרונים הינן מורכבות וההתמודדות עמן דורשת כישורים הניזונים ומשלבים תחומי ידע שונים כגון כלכלה, משפטים, תהליכים חברתיים ופוליטיים, סביבה וניהול אסטרטגי. המסלול מקנה כלים תיאורטיים ויישומים להובלת תהליכי עיצוב יישום והערכת מדיניות ציבורית. ייחודו של המסלול הוא בהקניית שילוב של כלים אנליטיים ויישומיים להתמודדות עם הבעיות המרכזיות המעסיקות את החברה ואת קובעי המדיניות הציבורית. המגזר הציבורי מצוי בהיערכות לאתגרים של המאה ה-21 ובתהליך של שיפור איכויות ממלאי התפקידים. כבר כיום תואר מוסמך במדיניות ציבורית הינו בעל חשיבות רבה במכרזים רבים בשירות הציבורי.

 

משך הלימודים

הלימודים מרוכזים בשנה אחת על פני שלושה סמסטרים רצופים כדלקמן: סמסטר א' (סמסטר 1), סמסטר ב' (סמסטר 2) וקיץ (סמסטר 3). בגין כל שנת חריגה, מעבר לשנת התקן, ייגבו "דמי גרירת לימודים" בנוסף לשכר הלימוד, בהתאם לתקנות שכר הלימוד.

היקף הלימודים הוא 39 שעות סמסטריאליות במקרים חריגים יש אפשרות לסיים את התואר ב-38 ש"ס וזאת בגין קבלת פטור מקורס חובה בהיקף 4 ש"ס והשלמת קורס בחירה של 3 ש"ס במקומו או אילוץ הנובע ממערכת השעות. תלמיד שלמד לימודי תואר שני זכאי לפטור על סמך קורסים חופפים שלמד (עד 1/3 מתכנית הלימודים) וחייב ללמוד 2/3 לפחות מהיקף הלימודים בתכנית, כלומר כ-26 ש"ס לפחות.
תכנית הלימודים תיקבע ע"י ראש המסלול.
 

תנאי קבלה

רשאים להגיש מועמדות, בעלי תואר בוגר (תואר ראשון) ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג, שציון הגמר שלהם הוא 78 לפחות. ציון זה הוא תנאי מינימום להגשת מועמדות, אך לא בהכרח מבטיח קבלה.

 

עדיפות בקבלה תינתן בהתייחס לשיקולים הבאים:

  • לבעלי ניסיון ניהולי של 5 שנים במגזר הציבורי.
  • לבעלי הישגים לימודיים גבוהים.
  • בדיקת התאמת המועמדים ללימודי התואר השני על סמך ראיון אישי.
  • בחירת המסלול למובילי מדיניות בחוג למדיניות ציבורית בעדיפות ראשונה.

 

הליך הרישום והקבלה

  • בעת הרישום המקוון יצרף המועמד: גיליון ציונים רשמי, אישור זכאות לתואר וקורות חיים.
  • הדיון במועמדים שבחרו בחוג למדיניות ציבורית בעדיפות שנייה או שלישית ובמועמדים שנרשמו במועד ההרשמה המאוחר, ייערך רק לאחר קבלת החלטה בעדיפויותיהם הקודמות ובתנאי שיהיו מקומות פנויים.
  • החלטות ועדת הקבלה תקפות רק לשנה שאליה נרשם המועמד. מועמד שלא התחיל לימודיו באותה השנה, חייב לעבור שנית את תהליך ההרשמה והקבלה.
  • כל המועמדים יתקבלו למסלול מובילי מדיניות ללא עבודת גמר.

 

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף